Welcome to Kosmos Zine
 Καλωσήλθατε αρχική | βιβλιοθήκη | θέματα | αρχείο | βιβλιοκριτική | επικοινωνία  

Περιεχόμενα
 home
 Αρχείο Άρθρων
 search
 Θεματικές Ενότητες
 Αναζήτηση
 read
 Φωτοθήκη
 Βιβλιοπαρουσίαση
 Online Βιβλιοθήκη
 stats
 Δημοσκοπήσεις
 Τα δημοφιλέστερα

Συνδεθείτε!!!
Σχολή Κοσμικής Συνείδησης
Σχολή εσωτερικής φιλοσοφίας και ανάπτυξης.

iamvlichos.gr
Κατάλογος και δικτυακό βιβλιοπωλείο των εκδόσεων: "Ιάμβλιχος".

archive.gr
Αρχείο μελετών για τον Πολιτισμό...και άλλα!

Esoterica
Religious Studies

Gallery Νέα Συλλογή

Ο Ερημίτης

Alchemical Tarot
Ο Ερημίτης



Η Σελήνη τώρα!

Ταξίδια στον ήχο

Σχολή Κοσμικής Συνείδησης - Γιορτή του Χειμερινού Ηλιοστάσιου

Σχολή Κοσμικής Συνείδησης - Γιορτή του Θερινού Ηλιοστάσιου

Εκδόσεις Ιάμβλιχος
Εκδήλωση για τον Κ. Γκ. Γιουνγκ

  
Ιχθύες
Δημοσιεύθηκε: 21 Friday March @ GTB Standard Time
Θεματική Ενότητα: Αστρολογία
ΑστρολογίαΠροσεγγίζοντας τον συμβολισμό κάθε ζωδίου, μπορούμε να διακρίνουμε τα κύρια στάδια που διανύει κάθε ψυχή μέσα από την εμπειρία της ζωής. Αν καταφέρει αυτά τα στάδια να τα μεταμορφώσει κανείς σε εξελικτικά βήματα ή αν θα υποκύψει στα αντίστοιχα πάθη, έγκειται στις επιλογές της ελευθερής του βούλησης, στη δράση του ανώτερου του εαυτού.

Συμβολισμός

Είναι το 12ο ζώδιο στο σημείο του ζωδιακού και κυριαρχεί στον ουράνιο θόλο από τις 19 Φεβρουαρίου έως και 20 Μαρτίου, αν και υπάρχουν διαφορετικές ημερολογιακές αποδόσεις σύμφωνα με τον παλαιό και τον καινούργιο Ζωδιακό Κύκλο με τη συμπλήρωση του Οφιούχου. Πολικό αντίθετό του η Παρθένος και κυβερνήτης του ο Ποσειδώνας ή ο Δίας.

Είναι το ζώδιο της αυταπάρνησης. Το σύμβολό του απεικονίζει δύο ψάρια που κινούνται αντίστροφα το ένα προς το άλλο και ενώνονται με μια χορδή. Το ζώδιο είναι αρνητικό και παθητικό. Ανήκει στο Στοιχείο του Νερού και το Σταυρό των Μεταβλητών. Ελέγχει, στον ανθρώπινο οργανισμό, τα πόδια και το λεμφικό σύτημα. Το μέταλλό του είναι ο Κασσίτερος και πολύτιμος λίθος του ο Αιματίτης, ο Ίασπις και ο Αμέθυστος. Το χρώμα του είναι το γαλαζοπράσινο της θάλασσας. Επηρεάζει φυτά όπως ο Νερόκρινος, το Ρείκι και η Αλμύρα και όλα τα δέντρα που φυτρώνουν κοντά στη θάλασσα. Τα ζώα που του αντιστοιχούν είναι ο Κύκνος, ο Γλάρος, οι Θαλάσσιοι Λέοντες και ο Ιππόκαμπος. Κυβερνά χώρες όπως η Καλαβρία, η Κεϋλάνη, η Σαχάρα, η Μάλτα, η Νορμανδία και η Πορτογαλία και πόλεις όπως η Αλεξάνδρεια, το Μπούρνμουθ, η Σεβίλη και το Πρέστον. Οι δεκανείς που του αντιστοιχούν είναι α΄δεκανός Δίας-Μυστικισμός, β' δεκανός Σελήνη-Αυτοθυσία, γ΄ δεκανός 'Aρης-Ανώτερος Ψυχισμός.

Οι Ιχθύες σχετίζονται με οντότητες που έχουν μορφή ψαριού, όπως στη μυθολογική απεικόνιση των Χαλδαίων με το Βισνού και τον Όανες. Στη Βαβυλωνία ο αστερισμός των Ιχθύων απεικονιζόταν με τις θεότητες των Ανούνιτουμ και Σίμα που συμβόλιζαν τον Τίγρη και τον Ευφράτη. Στον χριστιανικό συμβολισμό, μέσα από το μύθο του Ιωνά, το ζώδιο συμβολίζει τον κρυμμένο Χριστό και το θάνατο της προσωπικότητας για την απελευθέρωση της ψυχής, ενώ από τους 12 Απόστολους αντιστοιχεί ο Ιούδας ο Ισκαριώτης.

Το νήμα που ενώνει τα δύο ψάρια στην ινδική φιλοσοφία συμβολίζουν τη σουτράτμα, την αργυρή χορδή που κρατάει την Ψυχή ενωμένη με την Προσωπικότητα. Γιος του Ιακώβ είναι ο Γκαντ, το όνομά του οποίου είναι ο αναγραμματισμός της λέξης Νταγκ που σημαίνει Ψάρι.

Τα άτομα που βρίσκονται κάτω από την επίδραση αυτού του ζώδιου κατέχουν ισχυρή διαίσθηση και συναισθήματα. Είναι ένα ζώδιο που κυριαρχείται θα λέγαμε από τις ιδιότητες του πλανήτη Ποσειδώνα. Εντυπώνουν εύκολα καταστάσεις από το περιβάλλον, πράγμα που πολλές φορές μπορεί να γίνει επικίνδυνο και να προκαλέσει απώλεια της πραγματικής τους ταυτότητας. Εξαιτίας της τάσης τους να ξεγλυστράνε από τις υλικές ανάγκες της ζωής και να ονειροπολούν εύκολα καταλήγουν στο ψέμα. Για αυτό, θα πρέπει, τα παιδιά Ιχθύες να εκπαιδεύονται ώστε να αποφεύγουν την εξαπάτηση. Τα άτομα που βρίσκονται κάτω από την επίδραση αυτού του ζώδιου έχουν ισχυρή έμπνευση και τάση προς τον μυστικισμό και τις τέχνες. Συνήθως καλούνται να διαλέξουν ανάμεσα στις διαφορετικές κατευθύνσεις που υποδείχνουν τα ψάρια, πράγμα που τους κάνει να υποφέρουν κρυφά και τους προκαλεί έντονα ψυχολογικά προβληματα. Ως σύντροφοι και φίλοι είναι βολικοί, αλλά δυσκολεύονται να ανοιχτούν πραγματικά. Γενικά, είναι άτομα ευαίσθητα που έχουν τάση πολλές φορές να φτάνουν στα άκρα, πλησιάζοντας τα όρια.

Είναι το τελευταίο σημείο του Ζωδιακού και είναι στενά συνυφασμένο με τη φύση του νερού και με τη διάλυση των μορφών που έχει ήδη ξεκινήσει στο ζώδιο του Αιγόκερω. Το σχήμα των δύο ψαριών που κοιτούν προς αντίθετες κατευθύνσεις, χαρακτηρίζει την εξέλιξη και την ενέλιξη. Είναι το σύμβολο της ζωής και του θανάτου. Συμβολίζει τα δεσμά και τον αγώνα της ψυχής μέσα στην Ύλη. Με τους Ιχθύες είναι συνυφασμένη η αυταπάρνηση και η απόσταση. Εδώ αντιστοιχεί «Το Φως του Κόσμου» και η φράση «Αφήνοντας τον Οίκο του Πατρός, γυρίζω πίσω και σώζω». Ακόμη και από το σχήμα του ζώδιου διαφαίνεται έντονα η αίσθηση των δεσμών και των περιορισμών. Τα δύο ψάρια των Ιχθύων είναι δεσμευμένα από ένα νήμα που τα ενώνει. Το ένα ψάρι είναι η ψυχή και το άλλο η προσωπικότητα ή φυσική μορφή. Τα ενώνει το νήμα της σουτράτμα, η αργυρή χορδή που τα κρατά ενωμένα σε όλη τη διάρκεια της εκδηλωμένης ζωής. Αυτά τα δεσμά σπάζουν με τον τελικό θάνατο. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η Ψυχή σε σχέση με τη Μονάδα-Πνεύμα είναι ύλη. Η Ψυχή αποκηρύσσει τη ζωή και το φως της Μονάδας. Δηλαδή, αποκηρύσσει την ίδια της την πηγή (ο Οίκος του Πατρός) και κατεβαίνει μέσα στον ωκεανό της ύλης. Όταν αρχίσει η αντίστροφη πορεία, η ψυχή αποκηρύσσει τη ζωή της προσωπικότητας και γίνεται η επιστροφή του ασώτου. Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η ιστορία των Ιχθύων.

Οι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί κάτω από αυτό το ζώδιο συνήθως υπηρετούν τους συνανθρώπους τους σε ένα ορισμένο επίπεδο. Η ρευστή και ευαίσθητη ιδιοσυγκρασία των Ιχθύων εξισορροπείται από το αντιδιαμετρικό τους αντίθετο την Παρθένο. Οι Ιχθύες συμβολίζουν το θάνατο της προσωπικότητας και την απελευθέρωση της ψυχής από τη σκλαβιά, την επιστροφή της στα «καθήκοντα» του Μεσία, του Σωτήρα του Κόσμου. Το μεγάλο κατόρθωμα έχει επιτευχθεί και το άτομο υφίσταται τον τελικό θάνατο. «Δεν υπάρχει άλλη θάλασσα» που σημαίνει αναγκαστικά το θάνατο των Ιχθύων και την απελευθέρωση από τη φυλακισμένη ζωή μέσα σε νέες μορφές ή σε νέους κύκλους της θείας περιπέτειας.

Η ιστορία του Ιωνά και του κήτους έχει άμεση σχέση με την εμπειρία των Ιχθύων. Ο Ιωνάς συμβολίζει τον κρυμμένο, φυλακισμένο Χριστό και το κήτος συμβολίζει τα δεσμά της ενσάρκωσης και την προσωπικότητα.

Οι Ιχθύες κυβερνούν τα πόδια και φυσικά το βάδισμα της Ατραπού της Επιστροφής. Ορισμένοι πιστεύουν ότι οι Ιχθύες κυβερνούν και το σύστημα των γεννητικών οργάνων. Στην ουσία έχουν δίκιο, γιατί όταν ο άνθρωπος πλησιάζει την Ατραπό, γίνεται όλο και πιο δημιουργικός με την υψηλότερη έννοια της λέξης και η φυσική αναπαραγωγή-δημιουργία δίνει τη θέση της στην εσωτερική αναπαραγωγή και τη δημιουργία στο νοητικό επίπεδο.

Η Αλίκη Μπέιλυ (Alice Bailey) μας παρέχει τη δυνατότητα να μελετήσουμε τα ζώδια μέσω των άθλων του Ηρακλή, στοχεύοντας στην έρευνα της ανθρώπινης ύπαρξης, τόσο ατομικά ως ζηλωτές όσο και συνολικά ως ανθρωπότητα. Το κύριο επίτευγμά τους είναι το «'Aνθρωπε, γνώθι σαυτόν». Ο Ηρακλής αρχίζει τους άθλους του ως απλό ανθρώπινο ον. Μέσα από τις δοκιμασίες αυτή η απλή εικόνα της ύπαρξής του ανατρέπεται και γίνεται θριαμβευτής ήρωας. Έρχεται αντιμέτωπος με όλα τα σκοτεινά προσωπεία και τις επιθυμίες του, τις αδυναμίες και τους φόβους του όπου, ολοκληρώνοντας τους άθλους του τα έχει μετουσιώσει σε, διανόηση και ενόραση, σε θάρρος και αφιέρωση, σε υπέρβαση και ισσοροπία και, ολοκληρώνεται ισορροπώντας στη δόμηση μιας ψυχής με παγκόσμια συνείδηση.


Ο Μύθος

Ο Ηρακλής πριν ξεκινήσει τον τελευταίο του άθλο προσευχήθηκε μέσα στο Ναό και έκανε προσφορές στο Θεό 'Ηλιο, όπου του δόθηκε το χρυσό κύπελο του Ήλιου, φτιαγμένο από τον Ήφαιστο, για να μπορέσει να διασχίσει τις θάλασσες και να αντιμετωπίσει τους ανέμους σε αυτή την τελευταία δοκιμασία.

Ο Ηρακλής έφτασε στο νησί Ερύθεια μέσα στην κούπα και αναρριχήθηκε στην κορυφή του βουνού 'Aβαντα σκεφτόμενος πώς θα αρπάξει τα όμορφα κόκκινα βόδια του Γηρυόνη. Τότε τον μυρίστηκε ο σκύλος Όρθος και όρμησε καταπάνω του, ο ήρωάς μας σήκωσε το ρόπαλό του και με δύο δυνατά χτυπήματα του έσπασε και τα δύο κεφάλια και στη συνέχεια σκότωσε και το βοσκό Ευρυτίωνα. Έβαλε τα βόδια μέσα στη χρυσή κούπα και, καθώς ετοιμαζόταν να φύγουν προς τη θάλασσα εμφανίστηκε ο Γυρυόνης, ένα τρομερό τέρας με τρία κεφάλια και τρία σώματα, τον οποίο σκότωσε.

Για κάποιους ο Ηρακλής έβαλε τα ζώα στη χρυσή κούπα και πήγε στην ιερή πόλη και τα πρόσφερε θυσία στην Αθηνά, τη θεά της Σοφίας. Για άλλους ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι, γεμάτο περιπέτειες όπου αρκετοί σε αυτήν την πορεία θέλησαν να του αρπάξουν τα κόκκινα βόδια, έως ότου έφτασε στις Μυκήνες και παρέδωσε τα βόδια στον Ευρυσθέα που με τη σειρά του τα θυσίασε στην Ήρα.

Εδώ μπορούμε να θεωρήσουμε τον Ηρακλή ως «Σωτήρα του κόσμου», ο ίδιος βλέπει την ανθρωπότητα να ανήκει σε ένα τέρας, έναν άνθρωπο με τρία σώματα και τρία κεφάλια, το σύμβολο του ανθρώπινου όντος με νοητικό, συναισθηματικό και φυσικό, τρία σώματα ενωμένα. Ο συμβολισμός των κόκκινων βοδιών αφορά σαφώς τις κατώτερες επιθυμίες, επιθυμίες που πάντοτε υπήρξαν ένα κύριο χαρακτηριστικό της ανθρωπότητας. Φρουρούνται από ένα βουκόλο που είναι ο νους, η όψη ύλη και η ψυχική φύση. Ο σκύλος με τα δύο κεφάλια συμβολίζει την υλική όψη και την ψυχοσυναισθηματική φύση.

Οι Ιχθύες είναι το «σημείο του θανάτου» από διάφορες απόψεις. Είναι το σημείο του θανάτου της προσωπικότητας, της καταστροφής των μορφών και της ενοποίησης της ανθρώπινης φύσης με τη συμπαντική-πνευματική. Δεν ταυτίζεται με το απρόσωπο κάρμα, αλλά με την αιθέρια ιδιότητα του αιώνιου κύκλου της ζωής που δεν έχει αρχή και τέλος.

Η Κάρτα

Κοιτάξτε την κάρτα των Ιχθύων. Έχετε μπροστά σας μια από τις πιο αρχέτυπες εικόνες. Απεικονίζει τον βυθό μιας βαθιάς θάλασσας γεμάτη χόρτα, κοράλια και καθετί που υπάρχει στο υδάτινο βασίλειο, βρίσκεται εδώ. Ένας ολόκληρος κόσμος, τόσο πραγματικός, όσο και ο κόσμος στον οποίο ζούμε και αναπνέουμε. Ένας κόσμος μαγικός και λίγο τρομακτικός για εμάς καθώς, ουσιαστικά για την πλειονότητα των ανθρώπων είναι άγνωστος και ανεξερεύνητος. Μια μορφή κάθεται στο βυθό κρατώντας στα χέρια δύο ψάρια. Το ένα είναι κόκκινο, το άλλο είναι μπλε. Σχηματίζουν κύκλο μεταξύ τους και συνδέονται από το στόμα με έναν ιμάντα. Κοιτάξτε την εικόνα καλά και αφήστε τον εαυτό σας να διεισδύσει μέσα σε αυτήν. Όλη η εικόνα είναι συμβολική και έχει αντιστοιχίες από το πιο χαμηλό μέχρι το πιο υψηλό επίπεδο της ύπαρξής σας. Είναι το Α και το Ω, είναι η Αρχή και το Τέλος της Δημιουργίας. Λέγεται ότι η πρώτη μορφή ζωής ξεκίνησε μέσα από τα νερά και σε κάποιες εσωτερικές παραδόσεις ότι, σε έναν υδάτινο κόσμο πρόκειται να λήξει η δημιουργία αυτού του κόσμου, όταν έχει κάνει τον κύκλο της και έχει φτάσει στο εξελικτικό επίπεδο που πρέπει, ώστε να απαλλαγεί από τον υλικό φορέα.

Ας αρχίσουμε από το κατώτερο, το πιο βαθύ επίπεδο της ύπαρξής μας, το Νερό. Αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά του οργανισμού, του υλικού οργανισμού που έχουμε. Το Νερό, αποτελεί το παρελθόν μας. Η όλη εικόνα θα μπορούσε να απεικονίζει μία μορφή της μήτρας μέσα στην οποία αναπτυχθήκαμε προτού εμφανιστούμε στη ζωή. Το Νερό, συμβολίζει την εσωτερική μας ύπαρξη, αυτό που ονομάζουμε υποσυνείδητο καθώς και όλα τα περιεχόμενά του. Συνήθως στο υποσυνείδητο βυθίζονται όλες οι εμπειρίες εκείνες που απωθούμε από την συνείδηση γιατί, μας είναι πολλές φορές συγκινησιακά δυσάρεστες ή ενοχλητικές. Το συγκινησιακό επίπεδο σχετίζεται άμεσα με το υγρό στοιχείο.

Κοιτάξτε την εικόνα και αναγνωρίστε μέσα από την σπηλιά του δικού σας υποσυνείδητου κόσμου. Τα ψάρια που βρίσκονται σε μια άρηκτη ενότητα, αποτελούν τις δύο βασικές όψεις του κάθε άνθρωπου. Τη θετική και την αρνητική, την αρσενική και τη θηλυκή. Σε ένα κάποιο άλλο επίπεδο, αποτελούν τις αντιθέσεις και τις συγκρούσεις που υπάρχουν μέσα στο ίδιο το άτομο, αλλά που όσο ισχυρές κι αν είναι, όσο για μια συγκεκριμένη περίοδο επικρατεί η μία όψη, η ενότητα είναι τόσο άρρηκτη που θα πρέπει σε μια άλλη φάση να επέλθει ισορροπία. Παρατηρείστε τα ψάρια, που στην κινεζική φιλοσοφία δεν είναι παρά το Γιν και το Γιάνγκ. Με λίγα λόγια, απεικονίζεται όλος ο κόσμος, όλος ο δημιουργημένος κόσμος, το μπλε και το κόκκινο, τα δύο αντίθετα και συμπληρωματικά που αποτελούν την δημιουργία. Και η μορφή που τα συγκρατεί, ο Ποσειδώνας, ο βασιλιάς των θαλασσών και επομένως βασιλιάς της ύπαρξής μας, γνωρίζει ότι κρατάει στα χέρια του την ύπαρξη της δημιουργίας. Δεν ξεχνάμε πως ο θυσιασμένος θεός της Χριστιανικής πίστης είχε, σαν ένα από τα πρωτεύονται σύμβολα του, το ψάρι. Σε μια ανώτερη συμβολική δομή οι Ιχθύες ουσιαστικά συνδέουν και συνδέονται με το Ζωδιακό σε μια ενότητα στα Κοσμικά επίπεδα.

Αυτό το ζώδιο θεωρείται από τα πιο ευαίσθητα γιατί προσπαθεί να συγκεράσει την υποκειμενικότητα που είναι η πραγματική ουσία της ύπαρξής του, με τον αντικειμενικό κόσμο. Επειδή έχει αρκετή συνείδηση της υποκειμενικής όψης δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις αντικειμενικές συνθήκες και πάντα η σύγκρουση ανάμεσα στις δύο όψεις του εαυτού είναι ιδιαίτερα ισχυρή. Η ψυχολογική ευαισθησία που προκαλεί η υδάτινη όψη, πολλές φορές ίσως οδηγήσει σε διαταραχές εκτός και αν ο άνθρωπος φροντίσει να ανυψώσει τους Ιχθύες που κρύβει μέσα του, σε όλο και υψηλότερα επίπεδα.

Ο Δίας που παραδοσιακά είναι ο προστάτης αυτού του ζώδιου, φαίνεται να έχει πολύ μικρή σχέση στην πραγματικότητα μαζί του. Ο Δίας φανερώνει ενέργεια, δημιουργία και έκφραση προς τα έξω. Ο Ιχθύς φανερώνει ακριβώς το αντίθετο. Παθητικός, λόγω του νερού, στραμένος προς τα μέσα, καθαρά εσωστρεφής. Βλέπει περισσότερο εκείνο που δεν είναι ορατό στον εξωτερικό κόσμο. Ευαίσθητος, ζει στο δικό του υδάτινο βασίλειο και δύσκολα προσαρμόζεται στις συνθήκες της εξωτερικής έκφρασης. Δεν κατανοεί εύκολα αλλά και δύσκολα κατανοείται. Με τη διαφορά ότι εκείνο που δεν συλλαμβάνει στα νοητικά πεδία, το συλλαμβάνει εύκολα στα ψυχικά πεδία, και γιαυτό χαρακτηρίζεται από την ευαισθησία μιας χορδής η οποία κυμαίνεται στα παραμικρότερο άγγιγμα. Από τα υδάτινα ζώδια, ο Ιχθύς είναι το πιο βαθύ και το πιο ευαίσθητο και γιαυτό θέλει την μεγαλύτερη προσοχή, αλλά και τη μεγαλύτερη φροντίδα.

Σε αυτό το τελευταίο ζώδιο, τους Ιχθύες, συναθροίστηκε η τελική σοφία, που συνενώνει όλες τις φαινομενικές μορφές σε μια απλή ενότητα σαν καταλύτης των μορφών και κυρίαρχος του άμορφου. Έτσι, το αμορφοποίητο, που είναι το τελικό αποτέλεσμα του δωδεκαμερούς κύκλου και το σπέρμα για τον επόμενο, με έναρξη την επόμενη φάση του Κριού, θα επιτρέψει στα παρελθόντα βιώματα να δοκιμαστούν πρακτικά και να συμπληρωθούν. Ο Ιχθύς που προετοιμάζει για την επόμενη φάση έχει μέσα του ωριμάσει σαν άτομο που έχει ενώσει τα δύο αντίθετα, το προσωπικό και το απρόσωπο, αφήνοντας πίσω του έναν αγρό έτοιμο να οργωθεί με νέο σπόρο στην ολοκλήρωση ενός νέου Ζωδιακού κύκλου.


Βιβλιογραφία

  • Ι.Θ. Κακριδή, Ελληνική Μυθολογία, Εκδοτική Αθηνών, 1986.
  • Ζan Rispen, Ελληνική Μυθολογία, Εκδόσεις Αργώ, 2000.
  • Αλίκη Μπέιλυ, Οι ΄Αθλοι του Ηρακλή, Εκδόσεις Lucis Press Limited, 2007.
  • Αλίκη Μπέιλυ, Εσωτερική Αστρολογία, Εκδόσεις Lucis Press Limited, 2009.
  • Μάργκαρετ Χόουν, Σύγχρονη Αστρολογία, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος, 1982.
  • K.Hamaker-Zondag, Ψυχολογία και Αστρολογία, Εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1992.
  • Τέρη Αναστασίου, Τα Ζώδια και σύμβολά τους, Εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1996.

Σύνδεσμοι
Ι.Φ.

 
Σχετικοί Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Αστρολογία
· ΄Αρθρα από lonia


Δημοφιλέστερo άρθρο για την Αστρολογία:
Σκορπιός


Κατάταξη του άρθρου
Μέση Βαθμολογία: 4.56
Αριθμός Ψήφων: 30


Ψηφίστε το άρθρο:

Εξαιρετική
Πολύ Καλή
Καλή
Συνήθης
Κακή


Επιλογές

 Εκτύπωση Aρχικής σελίδας Εκτύπωση Aρχικής σελίδας


θεματική ενότητα

Ψυχολογία

Οι δημοσιεύσεις και τα σχόλια ανήκουν στους συγγραφείς τους. Όλα τα υπόλοιπα © 2008 e-zine.gr
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Εμφάνιση Σελίδας σε: 0.053 Δευτερόλεπτα